Vytvořit webové stránky a zařídit to tak, aby byly na očích a plně funkční není zrovna jednoduché. Už proto, že je třeba mít například znalosti HTML. A k tomu ještě CSS, aby se práce urychlila a zlepšila. Takový webmaster musí mít navíc zkušenosti a přehled a tom nejnovějším a nejlepším a když se spojí s grafikem, je tu web v té nejlepší podobě. Ale ani zde práce nekončí, někdo musí propracovat celý zbytek. Především musí být webové stránky vidět. Protože jinak postrádají smysl. Pokud ovšem nejsou určeny nějaké skupině, která o veřejnost nestojí a chtějí mít svůj web raději skrytý. Ale to jsou spíše výjimky.
Běžný uživatel, firma či společnost chce své weby co nejvíce zviditelnit. Nestojí o to, aby byly někde vzadu, kam běžný uživatel ani nechodí, chce je mít vpředu. A tudíž je povolán specialista na SEO. To je muž, který má zbraně takového kalibru, že donutí vyhledávač k tomu, aby ve výsledcích zobrazil určitý web na té nejvyšší, tedy nejlepší pozici. Pokud si myslíte, že tím je to hotovo, tak to rozhodně není. Tedy, webové stránky jako takové fungují i v plném provozu a zatížení, ale vyžadují údržbu a kontrolu. Něco se dělá automaticky, ale něco musí například programátor ohlídat sám.
Kupříkladu to, aby stránky nebyly napadeny virem, nebo aby je hacker totálně nezlikvidoval. To ovšem neznamená, že by někdo seděl neustále u toho jednoho webu a neustále na něj dohlížel. Kontrola se provádí dle potřeby, náhodně nebo pravidelně. Pokud třeba majitel přijde na nějakou chybu, ihned volá horkou linku a závada musí být promptně odstraněna, aby lidé mohli nakupovat zboží. Hodinový výpadek se může u velké firmy rovnat ztrátě sta tisíců eur, a to není jistě nic příjemného. Proto má většina těchto webů vše zařízeno tak, že jsou zde něco jako náhradní a záložní zdroje. Ale to už je jiné téma na další článek.